איך נמנעים מביטוחים כפולים

הנושא של ביטוחים אישיים, משפחתיים ובריאותיים עלה לכותרות בשנים האחרונות ונמצא במקום די מכובד בשיח הציבורי. החשש של אנשים רבים הוא לשלם עבור ביטוח שלא באמת מתאים להם או למצב האישי שלהם ועל מנת להימנע ממצב כזה צריך לעשות לא מעט עבודה סיזיפית ולא פשוטה. יתרה מכך – לא תמיד קריאה מדוקדקת של פוליסות ביטוח כאלה ואחרות יכולות לשפוך אור על שירותים או כיסויים שהמבוטח יהיה זכאי להם ולכן נדרשת כאן עזרה של איש מקצוע שמכיר את עולם הביטוחים ויודע איך להתאים אותו באופן אישי לכל לקוח ולקוח שפונה אליו. אז למה צריך לשים לב ואיך נמנעים מכפילויות מיותרות?

ביטוח בריאות פרטי וציבורי

הנושא המדובר עלה לסדר היום עם כניסתן לשוק של פוליסות הביטוח הקולקטיביות שהוענקו לעובדים בחברות או ארגונים גדולים. אנשים נרשמו לביטוחם שנראו על פניהם מרשימים ועם הרבה סעיפים ותכונות בלי לבדוק לעומק את מה שמוצע ואת הכיסויים הרלוונטיים להם עצמם על פי מצבם הבריאותי. בסופו של דבר התברר בדרך הפחות נעימה שהפוליסות האלה לא באמת כוללות סעיפים מהותיים שאנשים בריאים עלולים להזדקק להם ובלית ברירה אנשים אלה מצאו את עצמם חוזרים לחיקה של פוליסת הביטוח שלהם בקופת החולים. מכאן שהם שילמו כספים שלבטח הם יכלו לחסוך תמורת אותם שירותים שקופת החולים העמידה לרשותם והפוליסה הפרטית התבררה כמיותרת בעניינם.

מה עושים ואיך בודקים את הפוליסות?

גם מי שבקיא בנושא של ביטוחים שונים שיש לו – מומלץ לו לעשות סדר אחת לכמה שנים בעזרת איש מקצוע. לא תמיד אפשר להבין לעומק את הסעיפים השונים המופיעים בפוליסות הביטוח ואילו איש מקצוע יידע להבין מה טיבם והאם הם רלוונטיים. דבר נוסף וחשוב הוא שפוליסת ביטוח בריאות חייבת להיות מותאמת לכל אדם על פי גילו ומצבו הבריאותי וכך לבטח אפשר להימנע מסעיפים מיותרים שיופיעו ללא צורך, מה שגם יחסוך את התשלום עבורם כי יהיה ידוע מלכתחילה שלא צריך אותם. בדרך זו אפשר לחסוך לא מעט שקלים מדי חודש.

פתיחת צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
שלום לך!
איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן