איך יודעים על כספים חבויים?

נושאים כספיים עולים וצפים בשנים האחרונות ומגיעים תודעה רחבה בקרב הציבור. אנשים רוצים לתכנן טוב יותר את היומיום הכלכלי שלהם ולשם כך עליהם לדעת בדיוק מה הסכומים שעומדים לרשותם, בין אם הם נזילים ובין אם לא. רק כשיודעים בדיוק מה סדר גודל הסכומים שקיימים אפשר לבצע תכנונים לטווח ארוך, בינוני או קצר ולהתאים לכל אדם את מסלולי ההשקעה שמתאימים לו ולהשקפת העולם הכלכלית שלו. מי שאין לו כזאת, מוטב שייעזר באנשי מקצוע שעוסקים בתחום ויכולים לשפוך הרבה אור ולהסביר את המשמעויות השונות של כל האפשרויות. יחד עם זאת – קיימים כיום לא מעט כספים שאנשים כלל לא מודעים אליהם וחשוב להכיר את הדרכים להתוודע לכספים אלה.

גילוי כספים אבודים

גם מי שחושב שהוא עוקב באופן צמוד אחרי כל מה שקורה בחשבון הבנק שלו עלול לפספס סכומי כסף נכבדים וכלל לא לדעת עליהם. דוגמאות לכספים כאלה – קופות חסכון שנפתחו עבורו כשהיה תינוק או ילד קטן אך הוא לא עודכן לגביהם, סכום כסף שעבר אליו בירושה או כמתנה ונשכח בלי שהיה בו שימוש או אפילו פקדון בבנק שהתחילו להעביר אליו כספים והפסיקו לאחר פרק זמן מסוים מסיבות כאלה ואחרות. כל הכספים האלה נחשבים לחלק מההון של אותו אדם ולכן כל תכנון פיננסי או פנסיוני חייב לקחת אותם בחשבון. לרשותו של יועץ פנסיוני מקצועי יעמדו כלים שונים שבאמצעותם הוא יוכל לגלות כל סכום כסף, קטן כגדול, של כל לקוח שפונה אליו.

החשיבות של אותם כספים שלא ידוע אודותם

אנשים רבים עשויים לגלות סכומי כסף לא מבוטלים כחלק מתהליך בנייה של הפנסיה שלהם. סכומים מסוימים של כסף יכולים בהחלט לעשות את ההבדל בין בחירה במסלולי השקעה כאלה  לבין מסלולים אחרים ותהיה להם השפעה על ריביות, על טווחי זמנים וכמובן שכל אלה יושפעו גם מהגיל של אותו אדם וממצבו האישי, המשפחתי והבריאותי. גילוי כספים אלה יכול לסייע לעשות הרבה מאד סדר וכך כל אחד יידע בדיוק מה מצבו הכלכלי.

פתיחת צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
שלום לך!
איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן