בעל עסק עצמאי? מה אתה צריך לדעת על ההתנהלות הכספית שלך

גם בעלי עסקים עצמאיים נדרשים לדאוג לעתיד הכלכלי שלהם על מנת שלא ליפול כנטל על בני המשפחה שלהם או על המדינה. לפני כמה שנים נכנס לתוקף חוק שמטיל אחריות על בעלי עסקים עצמאיים להפריש באופן עצמאי כספים לטובת קרן פנסיה שתעמוד לרשותם לאחר גיל הפרישה ומאז פנו הרבה בעלי עסקים, קטנים וגדולים כאחד, לקבל הסברים אודות החוק ומדוע הוא כל כך חשוב עבורם. למרות ההכרח להעביר את סכום הכסף הזה, כלומר להיפרד ממנו ולא לכלול אותו בסך ההכנסות החודשי – חשוב להבין שיש לו השלכות אדירות על התקופה של אחרי גיל הפרישה וכל סכום שיועבר לטובת הפנסיה יש בו כדי לעשות את ההבדל בין חיים בצמצום לבין חיי רווחה כלכלית.

עסק עצמאי וכספים לעתיד

בפני בעל העסק העצמאי יש עוד כמה דרכים לדאוג לעצמו לעתיד כלכלי טוב. אחת הדרכים היא פתיחה של קרן השתלמות. מדובר בערוץ חסכון לטווח בינוני – שש שנים לכל הפחות. אפשר להפריש לקרן בהוראת קבע אחת לחודש ואפשר לבצע הפקדה חד פעמית של כל סכום שרוצים (עד לסכום השנתי הפטור ממס המשתנה מדי שנה, כ- 18,000 ₪) ולתת לכסף לעבוד ולצבור תשואה. היתרון הגדול ביותר של קרן ההשתלמות היא הפטור ממס שמוענק למי שמושך אותה לאחר שש שנים, מה שהופך אותה לכלי יעיל ונבון של חסכון והשקעה. בעוד עובדים שכירים מפרישים מתלוש המשכורת וגם המעסיק שלהם – בעל העסק העצמאי יעשה זאת עבור עצמו ויבחר מתוך מגוון הקרנות הקיימות.

מפרישים היום – ונחים מחר!

כאמור, מדובר בהשקעה חשובה מאד עבור העתיד ועבור הגיל שבו כבר לא עובדים וצריך שתהיה תשתית כלכלית להתבסס עליה במהלך חיי היומיום. מדובר באחריות שכל בעל עסק עצמאי חייב לקחת על עצמו ולכן מומלץ וחשוב לעשות זאת בליווי של איש מקצוע מנוסה שמכיר את עולם ההשקעות לפנסיה, כמו גם את החובות שחלים על בעלי העסקים העצמאיים המדינה.

פתיחת צ'אט
1
זקוקים לעזרה?
שלום לך!
איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן